söndag 27 september 2009

Söndag med trevligt sällskap och vårat xtra husdjur!

Idag söndag så hade jag och Doris sällskap av Frisco och hans mattar. Vi var ute i skogen och de fick prova på spår. Efter en stund av lek mellan dessa två syskon så skulle vi gå 1:a spåret med Frisco. Han var lite okoncentrerad, då vi var 4 st som följde efter honom i spåret hmm lite tokigt men men, han hittade spåret och godisarna som låg där i. 2:a spåret började kanon med nosen i spårkärnan och koncentrationen på topp men sen blev de lite svårt då skogen öppnade sig och de blåste väldigt mycket ute i dag, så jag vinden hade nog blåst bort mitt spår. Men nu har jag visat Gunilla hur man gör på ett ungefär, så jag hoppas hon provar igen hemma snart, för spårarbete är kanonkul för både oss 2-benta och våra 4-benta. Doris fick också 2 kortare spår och de gick bra. :0)
Frisco 1 år och går nu under namnet "Svensk nakenhund"
Frisco som står på alla 4 & något sånär stilla en liten stund. Fina killen!
Jag och hundarna var ute i skogen en dag för ca 1 vecka sen och medans jag fikade så låg de och tuggade ben. Här är de vår fina Hubbe som filosoferar
och nedan så har vi vår söta Diva
dessa två kommer att paras inom 1 vecka. Tror de blir mycke´fina och rastypiska valpar
Divas profil som är, i mitt tycke, perfekt! Så här bra gömmer de sig de små svamparna
Även blåbär går att hitta i skogen ännu
Syns spindelnätet?? De är ca 1 m i diameter och det bor en stor tjock hona där.
Hon är av rasen Korsspindel. Fin va´?!

Tack och Hej, Leverpastej!!

1 kommentar:

  1. Tack Lotta, Doris och Jossan för en ypperligt härlig utflykt till skogs. Visserligen blåste vi nästan bort, men det var i alla fall inte kallt. Jag tyckte det var härligt ute. Och spåra kommer vi absolut att göra igen - SNART! Ska försöka få till det redan i veckan eftersom jag jobbar hela nästa helg.
    Och på frågan om Korsspindeln e snygg. Nja, inte min favvo precis. Men jag får medge att de imponerar med sina stora nät. Vi träffs snart igen, och Lycka Till med parningarna som stundas. Kramar Gunilla och Emelie och Frisco

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade