tisdag 8 december 2009

Biellas valpar är här

Här är valparna helt nyfödda. Tokiga Biella ska alltid valpa i Biabädden, syns hur hon trycker ihop sig där, så när alla har ätit en första slurk då hoppar hon in i valplådan :O) Nedan så har hon flyttat dit hon och hennes små valpar ska vara.
Nu är väntan över! Biellas valpar är här. 3 tikar och 2 hanar blev det och alla har vit bringfläck och vikterna låg mellan 300 och 400 g. Hon lurade mig i ett helt dygn med att ha låg temp och ha lite småvärkar (öppningsstadiet). Så på kvällen strax efter 11 nångång så tänkte jag att näe de blir inga valpar i natt heller så nu sover jag. Väcktes 01.20, 01.25 kom 1:a krystvärken och strax efter så kom 1:a valpen och sen rullade de på. Hon var klar kvart över 3 ungefär och då kände jag mig lite smått virrig, trött/nyvaken, lurad (då jag inte trodde de var mer än 2-3 st), glad och alla andra känslor som kommer då man får vara med om en sådan här stor grej som det ändå är att få valpar.
Så nu bara går vi här hemma och myser av alla små valpljud som är överallt. Hubbe håller sig undan, han vet att de inte är så populärt att storma in där och säga: HEJ! Få jag kolla! utan han ligger mycket ute och spanar och bara är. De kan verkligen ställa in sig efter aktivitetsnivå! Biellas kull, G-kullen, har även de en egen Blogg http://g-kullen.blogspot.com/

Hejdå så länge


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade