torsdag 9 september 2010

Nu är det September - igen!

David 33 år och mycket vacker. Han är fotogenique så de förslår eller hur?!
Jag och Biset åkte ner till Järna för att hälsa på Jojo, Pixie, Câppa, Hubbe och hästarna Armani och David. Som vi har längtat efter Hubbe. Han har varit på "Hästkollo" några veckor och tror numer att han är en ponny, kanske en Svensk Lapp-Ponny:) Han blev av med sin hästskräck direkt då Jojos hästar är hundsäkra och han fick träffa de utan koppel. Det gick snabbt som bara den. Jag säger bara; Om jag skulle vara hund så skulle jag vilja bo hos Jojo. De är utomhus i princip hela dagarna, helt lösa och har de bara BÄST. Tack för att du är en sån pärla Jojo!!

Här står Biset och spanar in hästarna på behörigt avstånd. Mycket fascinerad och nyfiken var han vill jag lova. Bilden underst så har han spanat in de en lite längre stund och hade båda två under kontroll.

Lappbergets Disa "Pixie" stod still i nån sekund och jag hann fånga henne på bild

Hubbe, med huvudet i hinken och litet bandage på tassen, delar mat med David och Armani

Här har de ena hinken helt för sig själva. Mums :)

Syns hur gott han tycker det är, TokHubbe
Annars så händer de inte så mycket här hos oss då husrenoveringen inte är klar men snart så. De är bara ena lilla väggen vid dörren som är kvar!! Jag har börjat leta hane till Diva. Har några stycken som jag funderar på men det är mycket som ska klaffa och jag har ca 6 månader på mig att hitta "den rätte" men lätt är det inte. Biella är på gång att börja löpa om nån/några veckor så då blir de parning mellan henne och Hubbe. Ska bli så spännade att se vad det blir av de hundarna. De är två av mina favorit hundar som blir föräldrar så det känns som om att de kan bli "ruggigt" bra :) Alla lappisarna hemma är utan päls så några utställningar blir de inte i år. Förhoppningsvis kan Doris komma i päls till Växjö eller Stora Stockholm i alla fall. Biset ska böjra springa vänstervarv under senhösten så fort han blir 4 månader. Träning ger färdighet heter det ju så de ska börjas i tid. Hoppas bara han tycker de är roligt också. Har även planer på att börja en Rallylydnadskurs med Hubbe eller Diva, får se. Biset ska få gå en valpkurs också har jag tänkt. Återkommer med fler bilder på både hudnar och hus inom kort.
Ha de gott alla mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade