fredag 11 februari 2011

Det är VINTER!!

Så här lycklig är man när de är vinter och snö när man är en SVENSK LAPPHUND som heter Gallis!! Tack för bilden Ann-Margret
Här hos oss är det sjukdomar som härjar mest hela tiden. När hundarna blev friska så blev jag sjuk och det med besked men de blir sakta bättre. Bihålorna och lungorna har de lite jobbigt just nu och Linnéa fick sig en släng också. Tur vi har mannen med stort M i våra liv, Lelle:))
Hundarna mår bra och trivs som allra bäst. Vi har ju också några tikar från oss som är blivande mödrar. Lihky är parad och Exa ska paras i helgen så vi har en spännande vår framför oss.Har även hittat hane till Doris jag ska bara höra med dom först innan jag tillkännager vem den blivande fästmannen är.
Jag får rapporter från lite olika hörn av Sverige och våra grannländer där de bor Lappbergare och de är bara bra med alla. Snart sätter utställningssäsongen fart och alla lydnads-agility-spår kurser i gång för oss hundmänniskor och jag vet att vi har några duktiga ekipage runtom oss. Får se när den 1:a Lappbergaren debuterar. Ha de gott:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade