söndag 22 mars 2009

Rapportering om Hubbe och Biella

Nu var det så länge sen jag skrev. Det är svårt det här med att skriva något varje dag, vilket faktiskt är meningen med en Blogg, men jag ska försöka bli lite bättre. Har man inget speciellt att skriva om så blir de lite jobbigare men men...... I alla fall så är Biella parad nu med LP1 SuCh SV-99 Sörlandets Banji. Jag har haft förmånen att få ha Banji här hos mig under helgen och de har gått så bra så bra. Det blev en parning i går kväll och i dag tyckte han de var vilodag, så vi provar imorrn igen. Blir de ingen mer så ska de inte vara det. Jag litar på Banji! Så om ca 3 veckor vet vi, jaa, jag törs nästan säga så, då Biella har mått illa på nästan samma dygn båda gångerna förut då hon parats och varit dräktig. Hubbe har varit på utställning i Malmö och det slutade så här: 1:1 CK, BH-4 och CERT!!Tusen tack för hjälpen Ewy!! Du är en pärla och kommer få många guldstjärnor i himlen. Mer info kommer om hans kritik. Annars så gör vi inte så mycket här hemma. Ska komma igång med blodspår igen nu då snön smält bort och sen ska vi ut på lite utställningar med några av Lappbergets "valpar" och hämta hem Diva ska vi hinna med också innan påsk. Fâlli har varit på sin första utställning och det gick jättebra. Hon bev BIR-valp och BIS-3 valp. GRATTIS till Er.Domaren var mycket nöjd med henne. Hoppas på att få kritiken och ett kort från dagen i kväll på mailen. Återkommer då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade