söndag 1 mars 2009

Söndag och finbesök!!

Hubbe & Câppa i profil. De är väldigt typlika och har rastypiska huvuden båda två. Mina fina goa´hundar.
Câppa, Biella & sist men inte minst, Hubbe på vår lilla trapp.

Vilken underbar helg vi har haft.
Solen har, nästan, lyst hela helgen. Jag var på VäsbyBK i går och "arbetade" lite. Det var kul att träffa lite gamla kamrater. Behöver ta upp mitt träningsarbete igen med hundarna. Det är ju roligt och nyttigt (men svårt att få ävandan ur och gå dit bara. Var skrivare i lydnadsklass II och det var lärorikt. Fick höra en hel del tips från domaren jag skrev åt, så nu har jag lite att öva på. Hmm, när ska man ha den tiden då?? I dag, söndag, har vi haft besök av Frisco och det var härligt som vanligt att träffa dom. Han är ju en sån glad och positiv hane. Nu hade han vuxit en hel del sen jag såg honom senast, även nosen hade vuxit, men den ska ju också växa, hihi. Han och Hubbe lekte som tokar och hade kul i solen. Sen gick vi hem och tog en fika, övade lite "stå" med honom då han ska debutera i utställningsringarna snart. Här kommer lite bilder på honom och Hubbe i busartagen. Ser ni deras kroppspråk. Frisco är underlägsen och Hubbe är snäll och bjuder in till lek. Det är så roligt och spännande att observera hundar då de är tillsammans. Fick honom på en någorlunda ståbild och huvudbild. Ha en bra vecka alla!!



1 kommentar:

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade