söndag 24 juli 2011

Dag 65 och det är på G

Kl 12.30 Tempen har stigit till lite strax över 37 och nu kan de vara nära. Hon har tagit spjärn med rumpan mot valplådan hörn och ligger med huvudet mellan frambenen och de är ganska så karaktäristiskt för att de är på väg ner mot "utgången" och att krystvärkarna är nära. Så nu hoppas vi att jag skriver hur många de blev och hur allt gick nästa gång jag skriver. Och att få dagvalpar är man inte bortskämd med.

I natt fram på tidig morgon timma så har hon börjat sin tempsänkning och den håller i sig ännu för 1 timme sen i alla fall. Hon är så tyst och lugn. Hon visar inga tecken på att hon inte vet vad som är i antågande utan bara "lider" och väntar. Jag är så imponerad av henne :)
Endast lite grävn på plastmatttan!!?? hi hi, under min säng. Hur bra blir det då, varken buckligt eller mjukt och skönt men tydligen bra då de spänner lite. Varit ute 2 ggr så nu får vi se hur långt öppn stadie hon har lilla Doran. Nu vilar hon o är såå lugn. Förhoppningsvis så har de sett dagsljus i kväll. Jag kommer uppdatera under dagen vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade