tisdag 18 augusti 2009

Nu löper Diva i alla fall

Söta Diva aug-07, leker "Tittut"
Jaa äntligen så har damen börjat löpa. Det var Hubbe som "talade" om det, nåja hon har ju markeringskissat ett bra tag nu och fällt päls så jag har ju vetat att det är vilken dag som helst. Han har legat bredvid Diva nu i några dagar, inte påflugen alls men bara lite så där i närheten så han vet var han har henne och så har han kommit och tittat på oss precis som om han vill säga nåt´så igår kollade jag henne och mycket riktigt. Duktiga Hubbe! Biella är nog också på G snart med sitt löp så då får vi dubbelt så valp-roligt här fram mot senhösten. Härligt härligt.
Jag har börjat arbeta som timvikarie på 2 st förskolor här nära mig och det är kul. Jag tycker ju att det är fantastiskt roligt/stimulerande att arbeta med barn. Det händer alltid något och man får höra så många underbara kommenterarer varje dag. Jag söker fortfarande ett fast halvtidsjobb, då de jag skulle börja arbeta med efter sommaren totalt gick upp i rök precis nu då jag skulle börja jobba där. Dålig framförhållning/planering/respektlöst kallar jag det. Grr tyvärr så kan man inte lita på vuxna människor ibland, så nu står jag arbetslös då jag tackade nej till ett annat arbete nu till hösten som jag blev erbjuden i juni så nu e jag både arg och ledsen men men, jag är av den kalibern att det ordnar sig med jobb. Jag är inte bunden till att bara arbeta med ekonomi, som är min utbildning, utan jag tar det som finns. Jag har ju arbetat som husmor och i brangrupp nu sen -05. Nåja vi får se. I dag regnar det här och det känns inte riktigt lika roligt just idag då jag säkert kommer vara ute hela eftermiddagen på förskolan, fast jag känner mig nyttig då jag har börjat med sånt där som inte är kul alls, nämligen slänga och städa ur garderober och liknande här hemma. Till helgen ska de vara klart för då får jag storfrämmande från Umeå och Österfärnebo. Åh va kul det ska bli och vad många hundar jag kommer få se på lördag och söndag. Lev väl och ha det så kul fram tills vi "ses" här nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade