torsdag 20 maj 2010

Nu var det längesen igen!!

Förstår inte varför det ska vara så svårt att uppdatera Bloggen. Skärpning på mig. I och för sig så har jag fått en nyare dator som går snabbt som blixten och inte strular, än så länge kanske jag ska tillägga, så snart är allt på plats igen.
Då till de som har hänt här hos oss sedan sist. De blev ingen parning med hängning mellan Rabbe och Exa, så vi får väl se. De kan bli valpar utan hängning men det känns inte som de blir någon dräktighet den här gången. Jag brukar ha ganska bra känsla då de gäller mina tikar men men om ca 2-3 veckor så vet vi. Jag var ner till Larv/Vara, Borås & Skara helgen 7-9/5. Jag Hubbe, Doris och Hállu alias Guinness. Tack för sovplats Marie & Henrik i Fellingsbro första natten. Sen träffade jag Titti & Thomas med Lappbergets Fámolas alias Kino på lördag morgon. Han är en sån go´och glad hund med mycket fin exteriör, något liten men väldigt fin. Han fick för sig att springa i pass på lördag så då blev det en kanonfin kritik men bara en slät 1:a. Hubbe fick CK och slutade som 2:a Bästa Hane och Doris slog till på stort igen och blev BIM med CERT!! Domare Anita Whitmarsh lovordade henne enormt och sa till mig: Henne vill jag se igen om 1 år, då hon vuxit till sig, hon är ju dock bara ca 1½ år. De är så kul då andra tycker att hon är fin. Vi tycker ju att hon är vacker. Guinness fick inte vara med lördagen men på söndagen så var det hans debut och den gick jättebra. Han fick strålande kritik av domaren Boo Lundström, slog den äldre hanvalpen och blev BIM-Valp. Jippi vad glad jag var då han kunde stå så fint och uppföra sig i ringen. Man vet ju inte riktigt med en valp som aldrig varit på något sådant som en utställning och inte tränat direkt hemma heller till sånt som att springa runt i vänstervarv men han och jag gjorde det bra. Han fick med sig fina priser hem till sin familj. Tack för lånet Stina & Stefan och Tack till SLK's Västra distrikt som anordnade en fin och bra uställlning, synd bara att jag inte kunde stanna och titta färdigt och kanske sprungit en liten bana i agility men jag hade ganska lång väg hem och var ensam och skulle försöka para Exa också under kvällen, pust, men allt går bara man har viljan. Sen så var även Biella/Norrv Skaite-dottern E-Lihky där och hon var så bedårande söt och har en otroligt fin och bra päls (en sån som man blir lite avundsjuk på att ens egna hundar inte har) mjuk och go i sättet. Lik både mor och far till utseendet. Jag fick äran att visa henne och det gick ju hur bra som helst då hon vann sin klass med CK och sen slutade som 2:a Bästa Tik och tog Certet!! Doris fick även hon mycket fin kritik och ett HP. Domaren tyckte hon har ju hela sin framtid framför sig så hon hinner få CK och Cert, sa han!:)) Om Kino sa han samma sak och han vann unghundsklssen med HP!! Hubbes utseende föll honom inte riktigt i smaken, lite för grov i huvudet sa han..., men fick CK och blev 4:a Bästa hane. Bilder kommer! Nu ska jag springa till jobbet i de härliga sommarvädret. Ha de gott alla :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade