torsdag 17 mars 2011

En helt vanlig kväll hos oss

Putte och Diva myser i soffan efter kvällens röjj. Mysigt eller hur??!!
Hubbe är snäll och låter dottern ligga i biabädden medans han bara använder den som kudde medans mamma Biella njuter i soffan :o)
Såhär kan det se ut en kväll hemma hos oss då vi varit ute på kvällspromenad/lekstund. Ibland tar vi hundarna och åker en liten bit och låter dom ha röjj på åkrarna och i kväll fick Jilla följa med. Oj så en liten hund kan springa :o) men hon insåg ganska snabbt att hon inte hann med så långt så hon höll sig nära mig och Linnéa för där var det roligare och det är jag tacksam för. Blir lite lättare att träna inkallning och följsamhet med en hund som föredrar mig :) Hon blev så trött efter bus och spring och koppelträning, de har jag varit dålig på med henne ajabaja, så hon somnade i bilen på väg hem och de tar nån minut bara. Hon har till och med sovit en stund i soffan nu i kväll..... Nu vill jag att snön ska smälta bort för både hundarna och jag längtar efter att börja spårträningen! Hörde på vädernyheterna i dag att Stockholm har inte haft snötäckt mark så här sent in i mars sedan 1941!
Här försöker 3 hundar dela biabädd . Vi har faktiskt 3 st men näe, helst ska de ligga i den minsta många tillsammans. Det blir mysigare så =)
Pappa Hubbe ligger i solen och spanar så allt går rätt till och att dottern sköter sig :o)

Jilla har precis upptäckt att hon har en svans och den var ju så kul att leka med. Tokfian där :o)
När hon kommer in efter lek utomhus så har hon en favoritplats och det är under fåtöljen (och de syns att jag har dammit golv =)

Helgen ska jag träna lite av varje med Jilla och Lelle ska åka på premiärfisket i Älvkarleby. Önskar Er alla lika härligt avslappnad helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade