onsdag 11 februari 2009

En sån söt hund............




Här är vår stamtiks dotterdotter, Bitzie. 10 veckor och söt som få. Hon bor hos fam Lundhgren i Fåker, Östersund med sin mor Lappbergets Blizza och far Björnbodas Sarve. Jag säger bara GRATTIS till Nettan o Börje som fått en sån underbart vacker tik. Ska bli så spännande att följa henne framöver.
Annars i dag så har jag o hundarna varit ute på en långpromenad i nästan 2 timmar, tyvärr utan kamera. Sen blev det arbetet på em och där hade jag så kul. Jag arbetar på en förskola och då har man alltid kul på arbetet med många skratt som förgyller dagen. Det var så att en tjej hade hittat ett armband och vid mellanmålet så hade jag lovat henne att vi skulle efterlysa ägaren, vilket vi gjorde. Hon höll upp det så att alla kunde se det och då säger en av gossarna, helt spontant:
Åh vad vackert! Jaa vad säger man då, joo, att jag har ett av världens bästa arbete. Barn säger alltid sanningen. Den kan vara både uppmuntrande och hård att höra men den kommer från hjärtat. Senare då de bara var en flicka kvar så sitter vi, hon o jag, och äter en liten frukt och har lite allmänt prat så där. Jag säger till henne att hon är så söt och att hon kanske är den sötaste flickan i Täby, då säger hon så här: Näe, för det är du! Mmmm då smälter man. Jaa, som sagt, jag tycker om mitt arbete. Sedan var det bara hem och lagade lite middag och en kvällspromenad har vi avklarat. Go´natt, vi syns en annan dag.
Måste ju få visa en till liten hund, Lappbergets Frisco 4½ mån här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade