onsdag 18 februari 2009

Nu e´ vi snart tillbaka på fötterna

Nu så, så har vi påbörjat lite olika medicineringar här hemma. Mannen PC och jag antibiotika. Nu väntar vi bara på att de ska börja verka också, så man blir pigg som en nötkärna och orkar med att göra massa roliga saker på dagarna. I dag tog jag mig ut med hundarna i solen en sväng. Kallt och blåsigt har vi men ingen snö, som räknas i alla fall. I morgon får vi finfrämmande. Lova kommer fram på kvällen och så kommer nog Bitzie och Nettan en sväng på da´n. Då åker kameran fram, jag lovar. Här är bild på Hubbe från dagen. Tyvärr så var min kamera inställd på något konsigt läge, så bilderna blev svart-vita, eller något som liknar det i alla fall.
Förresten så hann både Hubbe och jag plurra. Vi skulle ta oss från en åker till en annan däremellan var det en å, som jag givetvis trodde var frusen, för det är ju allt annat här hos oss. Men icke sa nicke, först Hubbe med ena bakbenet och sen jag då med höger ben ända upp till knät. Det var inte skönt, kan jag säga. Tur jag var på väg tillbaka mot bilen.
Lev väl!!

1 kommentar:

  1. Så bra att Hubbe och Du redan har plurrat. Då kanske Mattias kan hålla sig torr det här året. Varje år vi varit i Fjällen (vi åker i april varje år) så har Mattias tagit ett "vår-dopp" i någon jättepöl eller en bäck eller t.o.m å. Jag börjar tro att han har någon förkärlek till vinterbad.....
    Hubbe är jättefin, bilden till trots. Det är grymt svårt att få bra bilder på våra lapphundar. Dessutom är ljuset så konstigt ute nu. Jag tror det blir bättre om det kommer mer snö, eller så får vi vänta till vårgrönskan kommer. (En ursäkt för att vara en dålig fotograf????) Krya på er.

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade