söndag 10 maj 2009

Lappbergets Fâmolas "Kino" BIS-VALP-1 idag

Här sitter Kino med dagens skörd av priser. Vi säger GRATTIS till familjen Häggström. Wow vilken start på utställningskarriären. Kritiken löd: Vältypad maskulin med lovande huvud, mörka fina ögon, bra bett. Kompakt välkroppad, passande benstomme, normala vinklar, rör sig parallellt .
Även Lihky var där och hon skötte sig fint och matte Lilian var så nöjd. Hon fick i dag en slät 1:a men med mycket fin kritik. Något sånt här har jag för mig att Lilian sa: - För dagen tyckte domaren att hon var något lös i armbågarna, rörde sig bra från sidan men hastrång. Bra och rätt päls. Återkommer med den korrekta kritiken och kort på Lihky då jag fått det. Grattis även till Er. Ni är så duktiga och vi blir så glada när vi får höra att ni är ute och visar upp era hundar. En till rolig sak som vi är så stolta över och gläds med familjen Ellerström med sin Alazka alias "Akoda" nybliven 1-åring som gick och fick CK och slutade på 4:e platsen och knep CERTET! Grattis även till hans uppfödare fam Lundhgren med hans mor Lappbergets Blizza som är en tik från vår stamtik Badjelii. Väntar på kort på honom också och hans kritik, kan vara roligt att läsa. Han är en hane med bra storlek och är FRI från Prcd-Pra anlaget och ska väl snart HD-röntgas och säkert åka på några fler utställningar. Han är hane som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att använda i avel. Åh vad spännande med så mycket fina hanar på "G".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade