söndag 3 maj 2009

Nellie har åkt hem & I dag har vi provat på SÖK.


Här står de kärlekskranka paret i går morse.

I dag åkte Nellie hem efter ett flertal lyckade parningar, så nu är det bara den jobbiga delen kvar, nämligen VÄNTAN. Hubbe har sovit hela dagen och även Nellie, då jag nyss pratade med hennes husse. Det är jobbigt att pyssla med "älskog". Efter att jag lämnat av Nellie så fortsatte jag och Diva ner till Nykvarn på SLK prova-på-sök-träff som Irene Jonsson anordnat. Det var jättekul och lärorikt. Diva som är en liten försiktig dam med nya männsikor blev mer och mer kavat för varje sök som hon sprang ut på. Vi var 6 st hundar och det var alldeles lagom. Instruktören, Elisabet Gustavsson med en Golden vid namn Mimmi, var duktig och tog sig tid med varje hund. Tack för en rolig dag! Hoppas vi ses nån gång igen. Jag tyckte det var så roligt så jag är redan på gång med att få ihop en liten sökgrupp här i krokarna runt mig. Jg har ingen intention att börja tävla men det är alltid roligt att ha något nytt att träna med hundarna och framför allt sök är nog bra och positiv träning för Diva.
På G ut mot figuranten Här har hon hittat sin första "figge" På väg tillbaka till mig med sin figge Irene med sin Japanska gosse, Morris
En snygg, trevlig & duktig Lapsk hane, tror han hette Njarga Kajustus<

2 kommentarer:

  1. Stina & Stefan4 maj 2009 kl. 05:47

    Heja Hubbe! Vi litar på dig... ;)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Ser att du har fått en fin fotobok av din dotter. Kul att du är nöjd!
    Jag vill väldigt gärna skicka värdecheckar till dig (och din dotter) som tack för de fina orden.
    Maila mig gärna din adress så ska jag posta dem till dig.

    Vänligen
    Irena Hromin, Fujidirekt 08-680 64 37
    irena.hromin@fujicolor.se

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade