torsdag 2 juli 2009

Dag 63 och jag tror det är dax

Nellie kl 12 idag
Söta Nellie i värmen, ojoj, fast hon tar de mycket bra
eller inte. Här ser det ut som hon säger/tänker; hjälp mig! Det är varmt och jag har ont.
" Mmmm vad mysigt det är här". Hon har byggt ut sin lya i morse, se bilden nedan. Hon trivs här men dessvärre tycker inte jag att det är lika praktiskt och bra som hon tycker.
I dag har tempen börjat sjunka, i morse var den på 38,0 och nu kl 15.30 var den nere på 37,3 så nu är det nog på G i kväll eller i natt. Hon är så lugn och cool. Inga bäddningar eller rivningar i bäddar eller sånt utan det ser ut mest som att hon ligger och lider i tysthet och väntar på att de ska gå över. Men hon mår lika bra som de andra dagarna. Hon har ätit 3 ggr i dag redan. Mindre mängder varje gång. Hon går ut men tycker att de är skönare inne, om hon inte får gräva runt och ligga o mysa i sitt lilla bo förstås, för vi har AC:n står och går så det är skönt härinne, ca 21 grader. Biella har märkt att det är något på gång, konstigt det där men det måste vara nå´t som de ser eller så är det någon lukt som kommer i samband med valpning som inte vi lägger märke till. Hon går omkring utanför valprummet och låter/morrar lite och tycker att det är orättvist att det inte är hennes valpning som är i antågande. Även Diva har smygit omkring här och funderar lite vad som är på gång men hon nöjer sig med att bara fundera medans Biella faktiskt har fått "flytta" hem till grannen, de som har Nellies mormor Idija 13½ år och pigg och kry som bara en pensionär kan vara, över natten. Återkommer så fort de har hänt något av intresse. Nu ska jag laga lite middag. Idag blir de Serranolindadkyckling fylld med Mozzarela & solt.tomater och en god somrig sallad till. Mums. Hej så länge.




1 kommentar:

  1. Nu är jag så nyfiken om det hänt något.
    Kramar och lycka till!

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade