fredag 17 juli 2009

Ny Lax m m

Nu är vi hemma i några dagar. Har varit ute hos min syster och i morrn åker vi till Älvkarleby för, vad jag tror, årets sista Laxfiske. Annars så händer de inte så mycket. Vädret är helt i våran smak. Lagom värme och lite moln emellanåt. Hubbe simmar fortfarande runt i första bästa sjö/hav/vatten han hittar. De andra trivs bäst med att bara doppa sig till magen ungefär. Nästa vecka har vi planer på att åka ner till Smögen och "keka lite rekmacker" som vi säger här i Stockholmstrakten. Hälsa på Lihky har tänkt oss också. Sen bär det av upp till Orsa/Mora på några dagars semester med lite fiske och rassymposium, är det tänkt. Ha en fortsatt underbar sommar alla mina vänner. Hej Svejs i lingonskogen!!
Lax 6,6 kg, den 2:a för denna säsong

Nyfikna hundar men Hubbe tyckte den var skitläskig (larvpotta)


Se på Hubbe! Kan vara jättefarlig, hihi. Han ser ut att tänka; om jag ligger så här platt så ser han mig inte :)
Undrar om jag törs lukta på den. Kolla in kroppshållningen

Mmmmm säger Biella, Puss på dig

Katten Spice vill va´med på en hörna också

Lyckliga Lelle
Här ser ni min toffla bredvid Herr Lax
Torsdagen på klippan ute på Gräddö i Stockholms skärgård. Såå vackert. Från vä: Lelle, min storasyster Annelie bakom henne hennes man Malte
Alla 3 har koll på Gräddö-fjärden, framifrån

och bakifrån

Fina Hubbe-Gubben
och Doris har varit ute och åkt båt för 1:a gången och det tyckte hon va´kul.
Hon ser bra ut i flytväst eller hur.......Väldigt smal men hon har tappat snart all päls så hon klär sig just nu i bikini men de är ju rätt klädsel efter årstid.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade