lördag 17 april 2010

Guinness på besök


Fina Guinness var på besök hos oss idag. Han har blivit den stora, lugna, stiliga och kloka gosse som vi trodde. Han växer proportionerligt. Väger 13 kg redan!! Har fin steglängd och parallellitet. Hans vita tass och stora fina vita bringfläck syns fortfarande. Vi gick en sväng med hans "syster" Biella-Råsto-dottern Gazzi och de lekte så underbart fint i 1 timme. Knäpptysta hela tiden och bara rumlade runt & röjde. Helen, Gazzis matte både filmade o fotade, så jag väntar på lite bilder från henne. Diva tog emot sin son med att fostra honom direkt, precis som en mor ska göra och Hubbe tyckte mest att de var kul. Biellas avkommor har hennes karaktäristiska ljud och läten, snurrfasoner m m och nu var de väldigt roligt att höra Guinness då han låter som Diva :O) Får kontinuerliga uppdateringar rfån alla de andra och de går bra och alla växer och är härliga hundar. Giereis-Tjapp har börjat "umgås" med renarna och är mycket nyfiken. Trivs som fisken i vattnet med Marja :) Gallis och pappa-Råsto har de kanonbra. Han ser till att de blir lite liv o rörelse i Hallsberg. Ska debutera i utställn.ringen i morgon. Återkommer om resultatet. Gálgu alias Friidu är som en vårvind med sin uppenbarlese varje dag. Är bara glad i allt o alla hela tiden och fungerar jättebra med sin flock. Gazzi roar hela Brunnbyvik här i Väsby mest hela dagarna. Hon är också bara skitglad hela tiden i allt som rör sig. De har så vackra mörka ögon hela kulllarna och Biellas kull har nog de mest gulliga öron jag skådat. Små och fina och så fint placerade. Golli är också nöjd med sin storebror Icko och matte ute på Lidingö. Matte säger att hon är bara så gullig och snäll hela tiden mot allt o alla, så jaa dessa två kullar är jag så himla nöjd med som man kan bli som uppfödare. Hubbe Jr i Danmark var det ett tag sen jag hörde något i från så nu ska jag maila dom om hur de har det men då man inte hör något så brukar de vara bra. Hilla som numera heter Donna har börjat valpkurs och spår träning med matte på Simrishamns BK. Hon dyrkar marken där hennes "storebror" går och leker mest hela tiden hon också. Hon ska bli en lydnadshund då hon blir stor och kommer nog springa många vänstervarv också. Nu blev de mycket skriva. Ska uppdatera G-&H-kullens Bloggar i morrn med lite nyare bilder. Här nedan är lite bilder tagna från eftermiddagen med min lilla gamla kamera därav den dåliga bildkvaliteén men alltid något.
Lev väl tills nästa gång vi hörs =)
Huvudbild på Guinness, tyvärr med avklippta öron av mig.

Huvudbild på pappa Hubbe
Här kommer en rad bilder då Guinness var mycket sugen på pappas pinne. Se på kroppsspråket hur han bara säger: -Snälla ge mig den. Jag är så liten och snäll och jag vill ha den. Snälla!!??
Hubbe totalignonerar honom
tror man i alla fall....
men har full koll
och så här lyckligt slutade det :)
Jag tog 100 bilder tror jag, men fick ingen ståbild som var nå´t att ha men här var han stilla i nån sekund.
Närmast Guinness, se hur han smyger på pinnen, liggandes Hubbe och i bakgrunden mamma Diva

1 kommentar:

  1. Haha, det är så TYPISKT honom att smöra till sig saker sådär, han gör likadant med stackars Gizmo... Sötisen! :)

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade