onsdag 28 april 2010

Lite nyheter

Lappbergets Hubbe JR har debuterat i utställningsringen. Danska spetshundklubben hade utställning i helgen som var och domare var Nils Molin. Han fick 1:a pris blev BIR-Valp och ett ljusrött band vilket betyder särskilt lovande och jag tror det är samma som Hederspris här i Sverige. Kritiken löd: Udfyldt næseparti som kunne være en anelse kortere, bra stop korrekte ører, gode vinkler, bevæger sig godt og har halen korrekt. GRATTIS Jette och Junior. Han blev inte placerad i slutstriden av utställningens Bästa valp men han gick långt. Jette tror han kommer gå långt i utställningsringarna då han är så lättlärd och ser mycket bra ut exteriört. Så nu blir de fler utställningar så fort hon hittar några. Kort väntar jag på.
Var och hälsade på Lappbergets Golli häromdan och OJOJ vad hon var fin. Vilken turbotik!! Go´och glad, nyfiken på allt och helt orädd. Vi tog kort med Barbros kamera, jag hade glömt min hemma typiskt dumt, så fort hon skickar de till mig så lägger jag ut dom.

Golli 4½ mån och hennes halvsyster Exa här nedan

som liten tik och söt som socker
Exa har redan börjat löpa och har löpt ett tag, i smyg, så när Anita kollade med veterinären på hennes jobb, så fick vi reda på att de är dags för parning redan i helgen, Tjoho Uppsala & Rabbe "here we come" Återkommer efter helgen med info om parningen och hoppas på att de går bra men det gör det säkert då hon har en mor som heter Biella och som lever för att vara mamma. Lättparad och underbar mor. Ska även fota grabben lite, så vi får lite färska bilder här till både Bloggen och hemsidan.
Ha de gott :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade