måndag 15 juni 2009

Biella Champion & BIR, BLÅ-GUL Hund 3

Biella och jag startade lördagen tidigt på vår väg mot utställningen i Avesta. Regnet började ösa ner strax efter att jag startade och sen regnade det hela helgen men det gjorde inget då det gick så bra för oss. I Avesta vann hon Öppenklassen med CK och sen då det var dags för Bästa Tik så gick hon vann!! Oj vad glad jag blev, för då blev hon Svensk utställningsChampion. Snabbt åter till lite fokusering till BIR & BIM. Bästa hanen var Härkes Broder Mattis och han är ju en sån snygg hane (å´andra sidan så är han släkt med Biella så de är ju inte så konstigt, hi hi) Domaren, Carin Åkesson, tittar på oss och kommer fram med BIR rosetten till mig, wow, vilken känsla. Jag blev så glad så glad. Fast vädret inte var på vår sida så stannade jag med Biella och hon blev 3:a i tävligne BLÅ-GUL Hund. Vilken dag vi hade. Inga kort blev tagna för kort på blöta hundar är inget vidare. Sen efter finalerna så åkte jag upp till Orsa och sov i Nellie's familjs stuga tillsammans med Mattis och hans husse o matte. Tack för trevligt sällskap! Vaknade tidigt på söndag morgon och hörde inget regndropp. Jippi vad skönt, tänkte jag men ack vad jag bedrog mig. Regnet det bara öste ner även denna dag. Usch det kändes tungt men vad gör man inte som hundägare/uppfödare, knäpp som man är, så åkte vi till Mora för utställning i SLK's MellanSvenska distrikt's regi. Biella uppförde sig galant även denna dag och fick kanonkritik av domaren som var Ewa Nielsen. blev 3:a i Championklassen med CK och slutade som BT 4. Dagens Bästa Tik blev Stråhles Izza med Cert och blev BIM. GRATTIS till Elisabeth Gutenberg och Stråhles Kennel. Så fort vi var färdiga så åkte jag hem med en väldans fart. Kroppen och alla kläder, tält, hund m m var riktigt dygnsurt! Väl hemma så kom Nellie och oj vad hon har blivit bred över ryggen, tjock runt magen och hungrig. Nu är det knappt 3 veckor kvar av hennes dräktighet. I dag har vi inte haft regn hela dagen så jag försökte fånga henne på bild men hon hade ingen lust, så detta blev resultatet. Hon har nu gått upp ca 2kg på 2 veckor. Hubbe blev väldigt glad över att se henne igen. Han tänkte: -Oj, e´hon här igen, den här snyggingen. Ska bli ett par nu också, men icke sa nicke. Hon bara luktar gott och det insåg han ganska så snart. Nu sover de så sött hela bunten.


Så här kul tyckte hon det var att bli fotad

2 kommentarer:

  1. Å herre min skapare vad hon var stor. Flamma har bara en vecka kvar och hon är inte så stor. Undrar hur många valpar din dam har i magen...

    SvaraRadera
  2. Glömde att Gratta till Biellas framgång :)/Cattlin

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade