tisdag 30 juni 2009

Fálli har varit ute och debuterat

Duktiga Eila och Jorma. Ni är verkligen ute och gör reklam för Lapphunden. Nu var de dax för en naken Fálli att debutera i officiell klass på utställning. De var väldigt varmt, runt +30 trodde Eila, men Fálli skötte sig bra och var väldigt omtyckt av domaren, Unto Timonen och här nedan är hennes kritik. Den första från maj är hennes sista som valp. Även den kritiken är helt härlig: Varkaus 16.5.2009 1:1 HP BIR-Valp "Bra valp, goda propotioner, bra huvud, stora öron, vackert hals, proportionerlig kropp, bra ben, bra päls och svans, rör sig bra om hon bara villl, behagligt beteende. "
Säkylä 27.6.2009 1:a med Excellent. Bästa Tik 2 med Reserv-Cert " Goda propotioner, bra huvud och uttryck, öron, bra vinklad front, bra kropp till hundens ålder, bra överlinje när hunden står upp, god svansansättning, knävinkeln skulle kunna vara lite kraftigare, bra pälskvalitet".
Jag är så glad över att hon hamnade hos Er, Eila och Jorma. Tack! Hoppas bara att jag får till de nån gång och komma över till Finland. Efter utställningen tyckte hon de var dax för ett dopp i böljan den blå!!
Här hemma så händer det inte ens gnutta av någon aktivitet, inte ens ett bad. Nåja jag duschar ute i vattenspridaren, hihi, tänkte passa på att sola lite nu då jag bara är hemma och väntar på de små. Men ojoj så varmt det är. Hundarna bara ligger och sover och väntar tills de blir kväll och lite svalare. I dag är Nellie på dag 61, om jag räknar från att den 1:a dagen i dräktigheten är på en fredag, hon parades torsd-lörd, och hon mår bra. Äter men ganska så långsamt nu och inte samma mängder. De senaste 2 dagarna så har hon varit inomhus bara men i dag så är hon som en skugga på mig och de är ju inte så bra då de är så varmt ute. Men konstigt är de och det betyder väl att nå´t är på G snart. Tempen är normal för hur den ska vara nu den sista veckan lite upp och ner runt 37,5 till 38,0 ca och inget bäddande har börjat, inomhus i alla fall kanske jag ska säga. För i dag upptäckte jag en fin grop hon har grävt och som hon säkert tycker att hon ska valpa i men tji fick hon! Se nå´t sånt blir de inte av. Försökte fånga henne på bild i sin lya men hon låtsas inte om att den finns om jag ser på, hihi :) smarta hundar.... Ha de gott och jag skriver så fort de är någon valpning på gång.
Tack o hej Leverpastej!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade