onsdag 14 oktober 2009

Reflexväst!

Ett måste nu då det är mörkt på kvällarna. Här där vi bor så går jag nära och över/utmed vägarna så då syns ju inte våra lappisar. Jag har köpt ett antal olika västar men då vår ras har så mycket päls så är de inte så många jag tycker håller för att synas på dom men nu har jag eller rättare sagt min smarta dotter Sara, kommit på en mycket bra och BILLIG reflex-väst. Hon kom på att man kan nog ta en "människoväst" och klippa isär så har man 2 st hundvästar. Japp de lät bra, så vi åkte till en ICA och där hade de 2 st för 30 kr. Vi slog till och åkte hem och klippte och sydde lite, så vips, hade vi 2 st hundvästar med jättebra reflexer och så pass stora så de täcker bra och för endast 15 kronor. VA`?! är det nån som kan hitta billigare än så, jaa det kanske finns fler än vi som kommit på den idén redan men jag tyckte de var en så pass bra grej att jag vill delge alla hundvänner detta. Här nedan fick Hubbe stå som modell, då de inte blev så bra bilder ute, hihi :0)) Bara reflexstreck....



Tack O Hej, Leverpastej!



4 kommentarer:

  1. Smart! Det tipset tar jag tacksamt emot blir till att sy reflexvästar imorgon efter jobbet =) Billigt och bra!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju en riktigt bra idé. Själv har jag bara provat de västar som redan finns till försäljning för hundar, men som sagt - de funkar inte särskilt bra för våra lappisar.
    Det här ska jag absolut prova. Tack!

    SvaraRadera
  3. Smart! HAr alltid undrat hur man får en svart långhårig hund att synas i mörkret, om det överhuvudtaget syns att de har väst på sig. Men det ser bra ut, då vet jag det! :)

    SvaraRadera
  4. Det där var jädrans smart...nu skall man bara hitta någon som kan sy också för att göra om dom =D....Skall säga åt gammelmatte att kolla på detta, hon är ju händig den människan.

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade