söndag 4 oktober 2009

Wow Vilken helg!!

Ojojoj var ska jag börja..... Lördagens utställningen började mycket bra med att Hubbe fick 1:1 CK och blev Bästa Hane med Cert och blev då både Svensk och Norsk utställningsChampion, inte nog med de så blev han BIR. (Inte placerad i gruppen senare och inte heller i Blå-Gul hund tävlingen men jag är lika lycklig för det) Jag hade med mig vår Doris och hon är en mycket urfälld liten tik just nu men hon totalcharmade domaren, Birgitta Svarstad, så till den milda grad att hon fick CK, Cert, Bästa Tik och blev BIM. Fattar ni! Mina hundar blev BIR & BIM!! Tack för hjälpen med Doris, Catrin. Det var ingen lätt uppgift hon fick då Doris bara skulle till mig och hoppade sig fram på två ben och skällde rejält. Då vi hade sprungit runt och visat upp oss så kom domaren fram till mig och sa: -Det här bär mig emot, hon menade att ge BIR-rosetten till Hubbe, för jag tycker att tiken är bättre men nu kunde hon ju inte visa upp sig. Ta vara på denna hund! VAA´´ Hur lycklig blir man inte av att höra sån´t. Tänka sig att vår lilla tokiga Doris är så fin, eller rättare det vet vi, hihi stolt jaa, men att höra det från någon annan och dessutom från en domare. Det känns gott i hjärtat. Ojojoj säger jag igen. Jag visste nästan inte om jag skulle gråta eller skratta eller både och. Nåja det blev ju en ny dag och och en ny utställning. I dag var vi utomhus uppe på Norra Berget i Sundsvall och det var SKITVÄDER, rent ut sagt. Kallt, regnigt, blåsigt och grått. Hubbe hade lite väl mycket "hormonsvallningar" i dag då de var många höglöpande tikar där och vi hade ju Diva med oss i bilen. Han skötte sig inte exemplariskt alltså men blev ändock 3:a Bästa Hane!! Han är ju en pärla vår Hubbelibubb. Sen var det då TokDoris tur och i dag var det skutt, hopp, skall, lycka och mycket glädje över huvudtaget. Men även i dag fick hon kanonkritik och de blev en 1:a med HP. I dag fick Inger Laitamaa med sin Indra Cert! GRATTIS till Er och tack för trevlig och roligt sällskap i helgen!! Sen började jag min resa hemåt i ett regnigt väder. Det gick bra, alla hundar och jag var trötta men väl hemma släppte jag ihop Diva och Hubbe och nu så blev det PARNING även mellan dessa två. Jippi vad glad jag blev. Och ännu gladare blev jag då Ann-Margret ringde och berättade att Biella och Råsto hade parat sig igen. Sara Laitamaa hade med sig Exor också så jag fick träffa honom. Det är en kopia av Biella till sättet och lätena, hmm konstigt att de alltid blir så med hennes barn ?? :0)) Bilder från helgen kommer då jag har lite mera ork. Nu ska jag slänga mig på soffan med en liten Cappucino och njuta av min helg!
Hejsvejs alla!!

5 kommentarer:

  1. Grattis till jättefina resultat :)Ser fram mot bilder från helgen, skicka gärna in till Lapphunden också :)Härligt att det blivit parning på båda tikarna också.

    SvaraRadera
  2. Ett jättestort grattis till finfina resultat!

    SvaraRadera
  3. Hur många gånger kan man säga G R A T T I S :-)???

    SvaraRadera
  4. congratulations from Joyce (Ireland) e
      They are beauiful
      BEST OF LUCK JOYCE

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade