lördag 2 oktober 2010

En sån härlig höstlördag:)

Fina Lappbergets Gallis snart 10 månader och börjar se ut som en vuxen kille. Vår älskade Hubbe 3 år
Sist och minst, Doris 2 år och en nyare ras "Svensk nakenhund". Hon fullkomligen avgudar sin matte Jossan. De tränar agility, trix, lydnad, utställning och Freestyle:) Vad ska de bli av dom när de blir "stora"??
I dag har vi varit på Lapphundsvännernas utställning i Bergby. Bisét blev BIR-valp och skötte sig jättebra. Han debuterade ju idag i utställningssammanhang. Hoppas någon tog kort på gossen. Han kunde både stå stilla, trava fint och skälla samtidigt, hihi, de e inte illa för en 4 månaders lappis. Hubbe blev 2:a bästa hane och gruffade bara första omgången i ringen, så jag är stolt över både honom och mig idag! Doris var näst på tur och de blev en 5:e placeringen i öppenklassen med "CK" men sen var det stopp. Hon är ju riktigt tom på päls så det var inte mer än rätt. Jossan visade henne id ag och det var en handling på hög nivå. Jag är imponerad, så nu vet jag vem som ska få visa henne hädanefter. Vår kära lilla Diva vann Championklassen och slutade som 2:a Bästa Tik. Jippi, det var kul. Hon är ju bara med nån gång i balnd och idag var hon dessutom nästan helt utan päls men charmade domaren. Vi hade en kanon dag med strålande sol och härliga vänner och fina lappisar. Jag har en hane p "G" där som jag spanar på. Han är så stilig och ung än så länge så vi får se när de blir HD-röntgen men det blir nog bra. I morrn bär det av till det vi har längata efter nu i ett halvår. Vargarna på Kolmården. Återkommer senare.
Tack o Hej, för denna gång:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade