lördag 30 oktober 2010

Jambos Biset 30:e oktober

På begäran: Vår lilla gosse snart 5 månader gammal.

Vi övar att "stå" ordentligt men det är svårt då han är ett sånt matvrak så att stå med alla 4 ben på marken samtidigt är en bedrift men han kan! Han är rolig att träna då han är så godis/matfixerad eller det ska väl heta motiverad men han ÄR fixerad. Han är verkligen så lättlärd som man säger om en Svensk Lapphund. De orden personifierad på allvar. Provade ett vanligt "giveme5" trix och efter 3:e gången, alltså på 1 minut så satt det! Han är tyvärr lite åsidosatt när de gäller vardagslydnadsträning och det blir lite lätt så då man har fler hundar men nu när jag sett hur han bara suger in allt jag lär honom så ska jag ta mig i kragen och börja träna. På några dagar så vet och kan han vad orden: Sitt, Ligg och Stå betyder. Jag kan stå en bit ifrån och säga det och han lyssnar och gör som jag vill. Hans läggande till och med låter, sånt snabbt läggande har han. Han kastar sig ner. Allt för en matbit:) Även lite småtrix har han lärt sig som Giveme5, Puss och snart sitter "pang" alltså han ska rulla runt och lägga sig på rygg och spela död....Roligt att träna en sån motiverad hund. Nu ska jag ta mig i kragen och anmäla oss till en kurs och i morgon, om orken infinner sig men det känns så nu, så ska han få gå sitt 1:a blodspår.
Han hälsar pappa Mattis och mamma Pelina med ett skall = o )






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade