lördag 30 oktober 2010

Parning!

Hubbe & Biella
Uppdatering kl 22 : Nu har de blivit parning igen och Oj så lycklig hon är. Hon vet redan nu vad som väntar. Jag lovar! Har aldrig varit med om en hund som är så bestämd då det gäller att bli parad:) Hubbe är tyst som en mus och lugn. Han är en klippa som avelshane. Fast Diva också är i höglöp så är det hur lugnt som helst här hemma. -Vi älskar Dig Hubbe ! Du är guld värd och som han tar hand om Biset och visar hur man ska göra och bete sig. Biset dyrkar marken där Hubbe går.

Japp äntligen så fick Biella sin Hubbe till slut :) Hon är ju för tokig denna tik. Hon är så noga med att bli parad så hon får sina små valpar att hon börjar ju jaga hanen redan efter 1 veckas löpning. Det är somom hon tänker: Lika bra att visa att jag är intresserad och ett gott "parti" snabbt då hon börjar löpa så inte han skulle missa att hon finns här och är mottaglig, hmm precis som om de skulle gå att missa:) Nu är hon lugn och lycklig. hon vet verklgien vad som är på G då hon får bli parad och "gu´nåde den" som inte ser till att hon blir parad. Jag gick en sväng med Hubbe & Biset först tidigt i morse sen släppte jag ut Biella en stund men hon stod bara utanför dörren och pep=ropade på Hubbe. Släppte ut honom och skulle bara klä på mig själv och när jag kom ut så satt de ihop :-) Det är roligt när de går så lätt. Då vet man att de tycker om varann och det är inget påtvingat.
Jag har varit sjuk eller rättare sagt lite halvsjuk under några veckor och denna vecka så tog det stopp i tisdags. Varit hemma nu och insåg att de är nog dags att ta sig ett litet besäk hos farbror doktorn. Troligtvis Mykoplasma så nu äter jag medecin o hostmedicin sen i torsdags och idag, lördag, känner jag mig faktiskt redan lite bättre. Så nu ska jag ta tag i hemsidan igen och uppdatera den färdigt. Hundarna har haft en tråkig vecka men de har gått bra de med. Bara blivit lite promenader här hemmavid så nu är jag "skyldig" dom lite skogsröj och några spår. Får se om orken finns imorgon för det. I dag blir det nog lite riktig matlagning och bakning på schemat för det har varit dåligt på den fronten också i veckan.
Tack o Hej :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade