onsdag 17 november 2010

Lappbergets Hubbe Jr har debuterat

Lappbergets Hubbe jr debuterade på utställningen i Herning/Jylland för några veckor sedan.
Se så fint han och matte Jette har tränat på att stå. Jag fick lite "skvaller" från ringside att de skötte sig jättebra och att han är fin kille. De har fått så grova fina huvuden och mörka runda ögon, hanarna i vår H-kull & kanonpälsar har de också. Keliga, goa och aktiva hundar blev de med. De kommer visa upp sig i ringarna fler gånger, de var Jette sugen på skrev hon, grabbarna och att de får bra höftledsresultat så de kan bli pappor i framtiden:)
Här är hans kritik som hon har översatt till Engelska:
Small and yet very young. Nice head thought the skull is not fully developed. Firm back, well supported/carried tail. Loose elbows, kind of short legs. Approprite chest, nice fur. Kind of loose movements and good behaviour.
Hubbe got Very Good and was placed as no 1 on a placement of 1-4. He got 2 first prizes.
Tack så mycket Jette för att du tar så god hand om Hubbe Jr och för foton och information då ni varit ute och gjort något kul.
Jag och Biset var ute på en liten, nåja liten och liten det var drygt 450 valpar anmälda, inoff utställning i Enköping arrangerad av Uppsala LänsKK i söndags och det gick finfint. Tyvärr inga kort tagna från den utställningen då jag var där ensam med honom. Domare var R-M Emery och han hade gott motstånd av en tik och en hanvalp som var ca 7 månader. Gossen skötte sig utmärkt! Jag är så stolt över min lilla Bisett och att jag lyckades att få honom mer intresserad av mig än alla de andra där inne men å´andra sidan är han ett matvrak så han är lätt "fångad" i ögonblicket:) Han slog till och blev BIR-Valp och sedan efter många långa timmars väntan på gruppfinal så blev lilla han BIG 5:a och det var nog näramre ca 20 st raser i vår grupp. Gissa om jag var glad och dt som var minst lika roligt var att Uffe Zetterström uppfödare av Lapsk Vallhund blev BIG 2:a med sin Lapska hanvalp som jag tror var 7-8 månader så min 5 månaders unga valp fick slåss mot de "äldre" barnen. Ojoj det var roligt och att han dessutom vid halv 5 på em fortfarande var alert var kanonskoj.
Hans kritik löd så här:
Vacker lovande valp i utmärkta proportioner. Typisk utstrålning. välformade ögon. välställda öron. Bröstkorg av gott djup och längd. Stark länd och kors. utmärkt svans. rör sig bra från sidan, kunde vara något parallellare bak. Bra päls.
Kan inte bli så mycket bättre, tycker jag i alla fall och jag är stolt, glad och lycklig över att jag fick köpa honom. Min lilla Värsting:o) Tack Ewy, Jambos Kennel





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade