fredag 5 november 2010

Parningarna är avklarade & Biset tycker om att duscha!!


I går kväll när jag skulle duscha så var Biset med mig, förstås, inne i badrummet. Han har varit mycket intresserad av badkaret senaste veckorna och jag satte på duschen och den låg i badkaret och han var så nyfiken och intresserad så han stod och var på väg i och jag gav honom en hjälpande hand över kanten och sen spatserade han runt där i säkert 5 min innan jag kom på att jag skulle hämta mobilen och filma. Vi skrattade så, för han undersökte allt som var på och runtom badkaret mycket noggrannt medans duschen strilade. Han stod på frambenen och drack ur duschen, han låg på magen och drack och jaa det blev bara tokigare & tokigare och allt detta hände ju förstås innan jag kom på mobilen men här är 2 små snuttar i alla fall för den som vill se:) Den 3:de då har jag lyft ur honom ur badkaret och hoppat in i duschen själv. Helt plötsligt så är han på väg in i badkaret igen, alltså medans jag duschar, så plums, där var han. Jag ropade förstås på Lelle och bad honom filma igen. Vi skrattade så tårarna rann. Där var han som en annan liten nyfiken katt, för katter kan ju vara nyfikna och sitta med inne i ena hörnet i duschen eller på badkarskanten men jag har då aldrig sett en hund göra det men det är väl helt enkelt så att vi har fått en till badtok till lappis!! Han var helt oberörd sen hela kvällen av att han var blöt och imorse så var han där igen och kollade om det hände nå´t kul i badkaret;) (Hubbe som är hans halvbror simmar ju hela somrarna om han får)
Nu har Biella och Hubbe parat sig färdigt och de var mycket kära många gånger så nu blir de lappisar här i början av januari:o)
Nu blir det en lugn helg med många och långa promenader då lugnet och ordningen har återställts hos oss. Lev väl tills nästa inlägg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade