fredag 26 november 2010

Snöiga och isiga kvällsbilder

Nu är jag igång med foton och bloggandet ordentligt idag. Det är bara för att det är så vackert och härligt ute. Våra lapphundar älskar ju detta väder. Ju kallar desto bättre och att det dessutom har kommit lite snö idag är bara så roligt:) Nu på kvällen så skulle jag o hundarna bara gå en ltien sväng, de brukar bli ca 20-30 min såhär på kvällen men det blev 1 timmes pulsande i snö ute på åkern här hemma. Gissa om vi är nöjda nu! När jag kom ut på gångvägen där vi har gatlyktor så såg jag hur härligt frostiga hundarna var. Var tvungen att prova fota och se, det blev ju några, dock med "gula" ögon men ändå. Diva var grå som en gråhund fast då med frost som var alldeles krispig i hela pälsen synd bara att de inte syntes på bilderna men Biella som är på bilden här ovan så syns de lite hur frostiga öronen är.
Söta Biset med lite snöfrost runt nosen kvar:)
Diva med kristallpäls :)
Gänget samlat under gatlyktans sken.
Från vänster Biset, Biella, Hubbe och Diva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade