onsdag 8 december 2010

En helt vanlig onsdag:)

Snart är julen här :)

Vackert så de förslår med rimfrost eller hur??

Äpplena som sitter kvar på trädet är mums åt Koltrastarna & de gillar att retas med Biset kan jag lova. Du nästan hör hur de skrattar åt honom
Vacker frusen rosenknopp. De var så mycket rimfrost denna dag så hela alltet var så här fint
Biset och hans flickvän Dimma
En fin vinterbild på Frisco som är på väg in i vacker vinterpäls:)
Här är ett av "våra" födelsedagsbarn i veckan. Lappbergets Hilla alias Donna. Stå fint kan hon. Duktig flicka
Busa lite går också bra.......
och spana på fåglarna är också spännade.
GRATTIS i efterskott får vi säga till vår G & H-kull som har fyllt 1 år i veckan.
Nu får jag skämmas igen för att det går så lång tid mellan varven här på Bloggen. Vi har mest roligt hela dagarna då det är lapphundarnas bästa årstid och att det är snö ute och kallt!! Hubbe har blivit valp igen och leker med Biset som en tok:) Deras nya lek som kan pågå 1 timme när vi är ute där de kan röja fritt är: Ha dragkamp i ett koppel och låta så mycket som möjligt. Det är så skönt då alla hundarna inklusive Putte leker med varandra och är sams. Putte liten som han är och bör väl frysa men gör det inte utan är ute i princip lika mycket som de andra och tycker livet är toppenkul. Det är härligt med en liten "knähund" som han och som tror på fullaste allvar att han är en lapphund, gillar vintern och snö. Jag måste dock erkänna att jag har köpt ett klädesplagg, vilket jag aldrig trodde jag skulle göra, nämligen ett vintertäcke i kamouflage med en liten pälskrage, hihi. Han är så söt men tycker de är mindre kul men ett måste. Biset har en flickvän, Hoffen Dimma, som han dejtar ibland och då är de lek på hög nivå. Kul att han har andra "polare" än lapphundar. Jag, Biset och hans uppfödare Ewy och hennes tikvalp Allis, som är lika gammal som han, var på en inoff utställning i helgen i Arboga och det gick jättebra. Han blev BIM och hon BIR, Grupp 1:a och sedan BIS 5:a. GRATTIS till dom. Hon står som ett ljus och verkligen vill visa upp hur fin hon är. hon är perfekt byggd, jättebra rörelser och fina vinklar med en bra bröstkorg och proportionerlig. Kanonbra päls, mörka fina ögon och härligt temperament så där gjorde Ewy en kanonval då hon behöll henne. GRATTIS min vän:) Fotade med mobilen och fick många fina bilder på de två och när jag kommer hem ska lägga in bilderna i datorn så gör jag något jag aldrig gjort tidigare: raderar alla på Allis:( men de kommer fler tillfällen då jag får fota henne. Biset var på ett busigt humör och hungrig som han alltid är så han skulle bara studsa och ha MAT!! men han är duktig på att ha kontakt med mig och de nöjer jag mig med just nu. Biella mår bra och ajg är nästan 100% säker på att hon är dräktig. Hon har alla tecken som tyder på det så nu är de bara vänta tills man känner rörelser där inne för innan kan jag inte känna mig säker för de kan ju vara skendräktiga så om 2 veckor ska jag väl känna nå´t därinne. Hoppas på 5 st gör vi, då vi har så många bra köpare och vill att de ska få varsin bra hund men sen om fördelningen blir som man önskar är det ju mindre säkert med. Hon matvägrade några dagar förra veckan på mornarna och då blir man glad och säger för sig själv: Yes! för att sedan tänka, skäms på mig att jag blir glad för att hon mår illa...... Snart är det dags för årets stora begivhet, Stora Stockholm. De ska bli jättekul i år för jag ska stå i montern igen och så kommer de många Lappbergare dit:) I helgen ska vi bara ta det lugnt, första helgen på länge, för att ladda batterierna till veckan som kommer med luciafirande på jobbet och badning av ett antal hundar och vila sig i form till nästa helg. Har börjat köpa lite klappar och i år blir de inte så många. Vi ska köpa 1 eller 2 dräktiga getter och ge till en ensamstående mamma i Africa och kanske några cyklar till flickor så de kan cykla till skolan. Med andra ord så ska vi göra en Karl-Bertil Jonsson insats i år tänkte vi:)
Näe nu är det tack och hej för denna gång:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade