tisdag 19 april 2011

Ändrade planer parningen för Diva

Här är Divas tilltänkta, Jambos Herax. Läs nedan varför vi har bytt hane till henne

Fotograf Mette Guttormsen


Fotograf Ida Törneberg


Vi tar oss inte till Överkalix då bilen verkligen behöver in på bilverkstad NU! Den gick igenom besiktningen med förbehåll så nu är det tid bokad för stor reparation, huvva hoppas man har råd. De är ju inte så öätt att få låna ngon av släktens bilar för att åka 250 mil då alla har nya bilar, så vi tar Izor nästa gång och hoppas vi är välkomna till honom då. De blir inte alltid som man tänkt sig men men, allt kan man inte ordna så vi har bestämt oss för den hane 2 till Diva och han är en hund som jag är helt förälskad i och har försökt få köpa från Ewy på Jambos kennel i snart 2 år, nämligen ingen mindre än Jambos Herax. Han har samma underbara öppna sociala temperament som Izor och hans rörelser är suveräna. Parallella rörelser, fint huvud med små öron och kort bred fin nos. Kan inte bli bättre. Jag tror att båda dom här kombinationerna jag ska göra på Diva kommer bli kanonbra! Vi är så ledsna över att vi inte kunde ta oss upp till Izor nu, Lelle hade tagit semester och skulle hälsa på min släkt däruppe och vår kompisar i Luleå som vi inte sett på många år :( Diva började att löpa men slutade efter några dagar men nu har hon startat igen och de gick snabbt den här gången för henne att komma i höglöp för i går ställde hon upp sig för Hubbe. Jag kommer inte in på min hemsida för tillfället så jag får uppdatera och ändra den så fort de går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade