söndag 3 april 2011

Nu är Exa hemma

Nytagen bild i mörkret på kvällspromenaden och även i mörkret i regnet så syns de hur stor och härlig hennes mage är :o) (De är Hubbes rumpa som syns oxå)

I dag kom hon "hem" Ullegullegosrumpa som hon kallas ofta hemma hos sin matte Anita. Hon var lite trånande efter matte nån timme efter att hon åkt hem med Diva och Biella, snyft de är tomt utan dom, men nu under eftermiddagen och kvällen har de släppt. Hon har ätit massor av mat och de är ett gott tecken på att hon har funnit sig tillrätta men hon känner ju oss och hela huset och alla hundarna. Just nu ligger hon i soffan bredvid Lelle och sover. Katten tittar hon bara på nu, hon har bara erfarenhet av stallkatterna och de är ju inte så roliga och snälla som vår Spice och Putte har föstått att hon inte älskar honom lika mycket som han älskar henne :) Hon väger nu ca 18 kg och de innebär att från hennes normalvikt på ca 13,5 kg så har hon gått upp ca 4,5 kg!! De finns inget fett på denna kropp utan bara en härligt stinn valpmage. Som jag längtar efter små ulltussar. De är nu tankarna börjar komma, hur många är det? vilken könsfördelning? har de något vitt? är de friska hela bunten? när kommer dom? osv...Hon är ultraljudad med 4 st olika fosterblåsor som vetrinären kunde konstatera men jag har en känsla av att de är fler eller så har hon mycket fostervatten. De är ju de sista 2 veckorna som de brukar växa mest och de är tur att hon är i så god kondition som hon är för ska hon växa i den här takten så :)) Tack Anita att du är den du är <3 Jag kunde inte ha hittat en bättre valpköpare/fodervärd/hundkompis m m än du. Du är GULD värd och tänk vad spännande vi kommer ha det tillsammans under valpningen. Här nedan har vi en liten bild på en långbent kille som heter Jorri =) Oj vad de växer, våra små gullisar som nyss flyttade hemifrån är redan 12 v.


Jilla är husse Lelles hund och de ska tillsammans med Jarak och hans husse, Kenneth, börja på valpkurs om ca 2 v. De är Lelles första hundkurs och jag tror att han ser fram emot den mycket. Han har till och med sagt att han ska ställa ut henne eftersom hon är vackrast av alla, enligt honom. Näe nu ska jag snart ta kväll och jag börjar känna mig bättre, men törs inte ropa hej ännu, men antibiotikan jag har bytt till gör susen med både mig och har motat bort febern, hostan och alla andra saker som har flyttat in i min kropp ett bra tag nu. Så jag känner mig mycket glad och även fast vi har haft ett riktigt aprilväder hela helgen så kan jag bara se positivt på de för de är ett bra och starkt tecken på att våren är på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade