tisdag 14 februari 2012

2 tikar blev det för Diva

Här gömmer Diva sina valpar, domm ligger under hennes huvud och äter. 2 st tikar kom igår morse och tyvärr blev de ju lite få och ingen hane men vi får hoppas på att Biella får någon hane till Er som väntar på hanvalp. Diva är en mycket god mor. Lugn och pysslar om dom precis som en mor ska. Lämnar inte valplådan mer än om jag drar ut henne där ifrån för att gå ut och kissa. Hon får mat och vatten serverat. Hon lurade mig rejält med valpningen den här gången. Hon har ju hållt på att bädda lite på nätterna men inget direkt så jagkänt att nu startar de nog snart. Natten till i söndags var första natten jag sov med henne här nere i valprummet och då pysslade hon lite och söndagen på da´n var hon lite orolig, vankade lite fram och tillbaka och åt dåligt men inget mer. Natten till måndagen var cool lugn. Jag vaknade 1 gång och tittade till henne och då hoppade hon upp i min säng och låg tryckt ner på mage och med huvudet ner i madrassen så jag misstänkte att hon hade ont men inget mer. Jag somnade om och vaknade strax efter 8, då låg hon i valplådan och småkrystar. Oj då fick jag lite bråttom, upp och ut med henne en snabbis ser att de trycker på då hon är ska kissa ute, in snabbt igen. Hämtade ner alla andra från vårt sovrum uppe, ut med dom, ge dom snabbt ltie mat och installerade mig i valprummet fortfarande helt yrvaken. Hon låg helt stilla och tyst och småkrystade i biabädden, går in i valplådan och efter en liten stund krystar hon 2-3 ggr ordentligt och ut kom 1:a valpen och strax därefter nr 2 och båda tikar. Den första svart och nr 2 med liten vit bringfläck. Dom är ganska små men pigga och goa. De väger nog bara runt 200-240 g kan jag tro. Har inte vägt dom ännu då de är tyst och lugnt i lådan=nöjda valpar.
Dag 2


Nu är det bara att börja vänta på Biella och hennes puppisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade