fredag 10 februari 2012

Nu börjar vi snart nedräkningen


Nu är Diva på dag 59 och valparna är i princip klara för att komma ut men jag tror inte hon har någon stor kull så vi får nog vänta tills dag 63 och det är ju på tisdag. Hon mår toppenbra, syns väl på bilden ovan :-) Hon äter med god aptit allt som hon bjuds, hänger med på promenader men gärna inte på morgonen. Springer och rullar runt i snön precis som vanligt och fortfarande väldigt smidig. De enda jag märker som är lite ovanligt är att hon tycker katten ska hålla sig ur vägen och så vill hon bestämma över Jilla! I dag när jag tog ut kameran på vår lilla tomt så den enda som jag kunde fånga i princip var Diva så Ni får hålla tillgodo med henne idag.
Mmmmysigt med snö och så blir man så vacker i pälsen
Klar!! Nu så är jag snygg och fin i pälsen igen
Vår lilla Putte hänger med brudarna
Här visar hon hur ett bra travsteg ska se ut ;-) Lilla hon har bra längd i steget
Här kan nänstan se hur tjock hon är eller rättare sagt, hon är inte så tjock utan mera bred. Se hur pälsen växer liksom neråt utmed magen och buklinjen är totalt borta :)
Såhär ser de ut för de mesta när jag ska fota. De går omkring luktar i marken och då blir de inga roliga bilder. Här är de Diva t vänster & hennes mor Biella t hö
Här kan ni se hur pälsen ser ut vid magen/ljumsken. Där ska de växa/vara inåt och uppåt mot magen och inte synas direkt som här på Biellabilden nedan
Dräktig Biella. Lite skillnad sen i somras =o) Hon har precis 1 v och 1 dag kvar tills hon gått 63 dygn. Jag tror hon kan få några dagar efter lörd nästa helg då hon parade sig lite tidigt i löpet. hon mår också kanonbra. Äter med stor aptit, springer, hoppar skuttar och leker som vanligt och där emellan sover de ju förstås väldigt mycket. Jag har även känt hennes puppisar sparka omkring därinne och de är en sådan underbar känsla och jag kommer ihåg hur de kändes i min egen mage när bäbisen sparkade <3
Hela ligan. Diva närmast kameran t vä och Biella t hö. Naken Hubbe bakom t vä och Jilla äter snö
Jag är nu valpledig i nästan 2 v och nu ska jag njuta av varje dag med hundarna och hoppas på lite mildare väder. Trevlig helg alla!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt att se att dem mår så bra.
    Väntar med spänning på nästa inlägg.
    /Gaby

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade