onsdag 15 februari 2012

Måste visa en fin bild

Tänk ibland har man tur att få en kanonfin bild och här är en sådan tycker jag. Ser ni hur de ligger? En med tassarna hitåt och en med huvudet hitåt. Nöjda småflickor är det och just nu sitter jag i sängen och lyssnar på deras små smaskande ljud och Divas pyssel med dom eller så sover hon djupt och skönt. De här som jag just nu är med om och får vara delaktig i är helt ljuvligt, spännande, lärorikt , lyckorus och jaa de finns hur många superlativ som helst att beskriva en uppfödares "moments" men de finns ju en baksida också. Har gått igenom några såna men tur att vi glömmer dom fort och de är ju likadant med oss som mammor när vi föder. De gör ont så in i glödh.... Hälsingland men så fort bäbisen är ute, i prinicp, så har vi glömt smärtan för vad slår en nyfödd bäbis på magen eller som nu när jag har fått färdigt barn men har den underbara turen att få vara med om när nya liv möter världen fast de här är ju 4-benta varelser som heter Canis Canis i stället för Homosapiens. Jag känner mig så nöjd och lycklig. Tar till vara på alla sådana här stunder. Tack till min kära familj som ställer upp och tar hand om allt de andra som ska tas om hand närjag sitter här och "hänger". Utan Er går de ju inte <3
Nu ska jag vara med och snusa på Kiwi och Kola, som de ska heta Diva och Herax tikvalpar i någon dag till, hoppas jag, innan Biella startar. Har i dag flyttat upp Diva och puppisarna in i vårt sovrum och Biella har fått inta sitt kära valprum, för hon kan inte tänka sig att valpa någon annanstans, hi hi Tokfia där. Jag provade förra gången och då höll hon igen några dagar tills hon fick flytta ner :p
Ett av mina mål i morgon är att jag ska skapa en egen Blogg till Divas K-Kull och göra ett nytt försök med min hemsida, urk, nästa mål innan dagen är slut ska jag köpa en present till vår son som fyller år på fredag och han har beställ, handlat och avlämnat ingredienser till smörgåstårta som ha ska bjussa på. Hoppas jag också kan komma och smaka, de hänger ju lite på Biella ;-)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du uppdaterar så ofta. Jag kollar varje dag ifall det har kommit något nytt spännande inlägg :) /Gaby

    SvaraRadera
  2. Det är så mysigt att läsa om Herax och Divas bebisar. Vi hoppas att vi snart kan komma och hälsa på, det är så många som sagt att dom vill följa med och kolla på dom att vi skulle behöva hyra en buss för att få plats... Men vi åker nog själva, så att det inte blir för stressigt för dom små.

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade