torsdag 12 november 2009

Några mobilbilder från eftermiddagen

Söta Diva
Tjock-Diva!

Tjock-Biella som absolut inte vill titta på mig som vanligt då en kamera/mobil kommer fram!

Diva i förgrunden och Biella bakom. Här syns det att hon börjar se ut som ett litet hängbukssvin. Se på Biella hur "bred" hon är runt om magen, jämnbred liksom och de är de båda två.

Tog några kort på mina små dräktiga damer nu under eftermiddagspromenaden med mobilen, därav den dåliga bildkvalitén men nu har de fastnat på bild i alla fall. De är runda och stinna om magen och juvrena börjar fyllas på och bli så där rosa i färgen. De äter gärna och mycket och ofta. Om ca 1 vecka hoppas jag kunna känna de små liven röra sig därinne. Nu är det dags att börja göra en till valplåda. Diva ska få en ny som är lite mindre än Biellas. Hon får en som är kanske ca 90 x 100 cm, vi får se. Ska köpa matta till den i helgen sen bygger Lelle den så snart som möjligt. Vi har inte riktigt bestämt vilken av dom som får G- respektive H-kullen men de lutar åt att Diva/Hubbe får H, då vi gärna vill ha en liten Hubbe Jr. Hubbes MH blev jättebra inspelat på min videokamera av Jojo och skulle gärna vilja lägga ut den här så alla fick se ett MH, men jag hittar inte någon USB-kabel till min videokamera, hmmm grr nu blir jag lite arg. Ska försöka leta i helgen då de e dags för lite höststäd/röjning. På söndag ska jag och Lelle på "Buddy Holly" showen med Brolle. De ska bli så kul! Efter den så blir det en god middag ute nånstans i sta´n, Stockholm alltså.





Tack o Hej, Levertjohej!!

3 kommentarer:

  1. Åh, gillar tjocka damer! :D

    SvaraRadera
  2. Utställning nästa helg eller ;-), nej det räcker nog med att dom verkar tävla om vem som ska blir tjockast :-).
    Grattis till fina MH-resultat oxå, kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas det kommer många, många lilla, söta valpar till båda mammor!

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade