tisdag 24 november 2009

Valplådorna är på plats!

Biella i sin lya. Nu sparkar de i hennes mage också ordentligt och hon har gått upp ca 3,5 kg minst. Jag är helt osäker på om hon har stor mage eller om hon bara har blivit fet? Men fick besök igår av äldsta dottern och hon sa direkt att hon har stor mage och att de sparkade på därinne. Jag vill ju så gärna att hon ska få 4 st men man är aldrig säker så de är bättre att ställa in sig på färre, fast å´andra sidan, då har jag en tik som blivit väldigt rund om magen av för mycket mat men men, de visar sig om ca 2 veckor. De är 63 dygn på lördag nästa vecka, alltså den 5/12.
När hon fick sin valplåda tog hon med sig sitt tuggben och gick och lade sig där i och tuggade på. Mysigt, sa Biella!

Diva hoppade i sin valplåda/lya direkt och la sig ner och tittade på oss ungefär som att: -Ska ni gå snart!? Den är inte riktigt klar ännu. Kantpinnarna är inte på plats och plastmattan ska dit i botten, sen så. Den är 10 cm högre än vår gamla, alltså 40 cm hög, så därför ser hon yttepytte liten ut jämfört med Biella där hon ligger i sin låda.
Blir de fint såhär, undrar hon. Nu har Diva en stor och go mage som de sparkar i ordentligt. Vägde henne faktiskt idag och hon har gått upp nästan 4 kg, nu väger hon ca 17 kg och då har hon ändå nästan 2 veckor kvar och de är ju nu de går upp som mest valparna. Men hon är glad och pigg, äter bra och mycket!
Vackra Diva!
Diva myser!

1 kommentar:

  1. Åh, det verkar så mysigt hemma hos er nu....förutom brända fingrar å så, men med gosiga runda magar här o där. Jag vill så gärna hälsa på, men den förbenade förkylningen gjorde en helomvändning och kom tillbaka. Jag får vänta tills jag är frisk. Kram på er så länge.

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade