torsdag 5 november 2009

En liten uppdatering

Här händer de inte så mycket just nu. Lite influensa, dock ingen med knorr på, har härjat runt i familjen ett tag men nu så är vi på G igen. Jag har starka misstankar, jag är nästan 100 säker, om att Diva är dräktig. Jippi tjoho men säker är man inte förräns man känner de små liven röra sig därinne. Hon har alla tecken på dräktighet. Inte ätit alls, förutom köttfärs och leverpastej, under 1 veckas tid och nu ser hon ut som en liten köttfärslimpa med rosa juver som börjar fyllas ut. Äter gärna inte bara torrfoder utan gärna med köttfärs eller nå´t annat smarrigt i = kräsen. Biella har jag inte alls varit säker på, då hon ätit som vanligt hela tiden och inget annat "mysko" för sig men nu så får jag nog ändra mig till mera säker. Hon ÄR bredare över ryggen och har börjat få dräktighetsflytningar, magen börjar bli väldigt stinn och hon är mycket hungrig. Det är ju lite svårare att se på henne då hon haft 2 kullar tidigare och hennes juver är lite "hängigt" sen förr men nu så börjar jag snart känna mig säker även på henne. Hon har de 2 tidigare gångerna hon varit dräktig, matvägrat ganska så precis 3 veckor efter parning vilket hon inte gjort nu, så man är aldrig säker på att den ena gången är den andra lik. Så nu kan vi börja vänta med spänning/glädje/nyfikenhet, jaa alla känslor som infinner sig som man har vid en dräktighet och nu har vi dubbelt av allt. Jippi tjoho vad vi är glada här hemma men som sagt, än ska vi inte vara alltför säkra. Återkommer med några bilder på de två mammorna bara jag får fram kameran medans de är ljust ute. I helgen ska vi på MH med Hubbe och några till. Ska bli jättekul så denna helg ser vi fram emot. En annan sak som hänt här hemma är att yngsta dottern, Linnéa, har varit och uppfyllt sin högsta dröm just i dag. Nämligen detta:

Fin va´! Hon fyllde 17 för några veckor sen och de enda hon önskade sig var en tatuering. Så då fick de bli en sån. Hon har ritat den själv. Jag är den enda familjemedlemmen som inte har nån så trycket på mig är stort nu. Jag har sagt att ska de bli nån på mig, så ska de va ett Lapphundshuvud, och det tror jag är svårt att få till fint (hihi jag kan skylla på det i alla fall)

Lev väl och ha en bra helg!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att båda tikarna verkar dräktiga!
    MVH Cattlin

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg tatuering! Hälsar Catrin

    SvaraRadera
  3. Jättespännande med Biella och Diva. Och kul med MH på lördag (vi ska ju oxå gå). Och till sist: Jättefin tatuering. Var sitter den? På smalbenet? ELler armen? Eller var?

    SvaraRadera
  4. Gillar både tatueringen (har oxå en fjäril...) och nyheten om tjockistikar! :)

    SvaraRadera

Svensk Lapphund

Svensk Lapphund
Biella

Bloggintresserade